Afisz Nowohucki – PROJEKT 8P8C

AFISZ NOWOHUCKI

Projekt 8P8C
AFISZ NOWOHUCKI PLAKAT
Jeszcze pół roku temu wielu krakowskich przedsiębiorców uważało, że "sieć jest tylko dla młodych" lub "w internecie to można co najwyżej kupić ciuch" albo "nic poważnego nie zamawia się przez sieć". Jednak czas pandemii bardzo szybko zweryfikował te poglądy. Polacy zdecydowanie zmienili swoje przyzwyczajenia i głównie, ze względu na własne bezpieczeństwo, zdecydowali się na zakupy online w o wiele większej skali niż dotychczas. Najwięksi rynkowi gracze przenieśli się do internetu, nawet przedstawiciele gałęzi rynku, które z pozoru raczej nie miały na to szans (np. producenci samochodów wykreowali błyskawicznie wirtualne salony, wykorzystując technologie AR i VR umożliwiają dogłębne sprawdzenie modeli i zamówienie ich pod dom; polski producent rowerów również wymyślił podobne działania i przeniósł wielką część swojej sprzedaży do internetu z dostawą pod drzwi gotowych jednośladów). Pośrednicy w sprzedaży, jak choćby największy polski serwis aukcyjny, rozpoczęli promocje darmowych "smart" dostaw. Portugalski dyskont nawiązał współpracę z jednym z operatorów dostarczających posiłki i w ten sposób natychmiast wprowadził możliwość zamawiania swoich produktów do domu konsumentów bez budowy wielkiej sieci dostawców.

Efekt zmiany przyzwyczajeń konsumenckich, to nie tylko zmiany u dużych graczy, ale konkretne dane. Przykładowo badanie: "Polaków portfel własny: wyjątkowe lato - Raport Santander Consumer Banku" polskiego oddziału Santander Consumer Banku, opublikowane w dniu 1 lipca 2020r., jasno informuje, iż coraz więcej nas robi zakupy przez internet. Na pytanie "Czy więcej niż przed epidemią kupuję online?", twierdząco odpowiedziało 36,5% Polaków w wieku 18-29 lat, co było do przewidzenia, ale również aż 15,6% osób w wieku 50-59 lat, czyli w grupie, która zazwyczaj robi domowe zakupy i dysponuje największymi budżetami. Co warte jeszcze podkreślenia, aż 25,8% wszystkich ankietowanych mieszkających w metropoliach powyżej 500 tys. odpowiedziało twierdząco. Jeszcze ciekawiej robi się, gdy spojrzymy na odpowiedzi na pytanie: "Czy robię zakupy spożywcze online z dowozem do domu?", tutaj aż 7,2% seniorów (osób powyżej 70 roku życia) odpowiedziało twierdząco. Tego trendu, w naszym odczuciu, nie da się już zatrzymać, a ostatnie wydarzenia jeszcze mocniej go nasiliły. Nie ma co ukrywać, jeśli nie ma firmy w internecie, to tak jakby nie istniała w ogóle.

Duże firmy, o czym wspomnieliśmy powyżej, sobie poradzą, mają "zasoby", aby przystosować się do obecnych realiów rynku. Niestety, mniejsze firmy nie mają takich możliwości. Stąd nasz pomysł na projekt AFISZ NOWOHUCKI , aby tych najsłabszych wesprzeć...

Ankieta na temat potencjału biznesowego miasta Krakowa w latach 2021-2026

Podcasty zrealizowane z nowohuckimi 
(i nie tylko) przedsiębiorcami.

Projekt jest realizowany we współpracy z Wydziałem ds. Przedsiębiorczości i Innowacji Miasta Krakowa.

Parterem przy realizacji podcastów jest Polskie Wolne Radio Nowa Huta. 

Przewiń do góry